Sunn Idrett og Mizuno går sammen for å fremme en sunn og bærekraftig idrett!
Sunn Idrett er strålende fornøyd med å ha landet en ny samarbeidsavtale som vil styrke arbeidet i norsk idrett.
– Vi er stolte over at en aktør av denne størrelsen ser viktigheten av Sunn Idrett og ønsker å styrke arbeidet vi gjør. Mizuno er offensive og ambisiøse, så jeg er veldig glad for at vi skal spille på samme lag fremover. Vi gleder oss til å se alle våre foredragsholdere og deltagere på Jentecampen i nytt Mizuno-tøy, sier Marianne Strand-Udnæseth, daglig leder i Sunn Idrett.
For Mizuno vil avtalen styrke selskapets sponsorengasjement i norsk idrett. Fra før har Mizuno blant annet et samarbeid med Sunn Idrett ambassadør, Marit Bjørgen.
– Vi har fulgt med og sett hvilken viktig rolle Sunn Idrett spiller i utviklingen av idretten i Norge. At det finnes en aktør som dedikert jobber med idrettsernæring og forebygging av spiseforstyrrelser er viktig, ikke bare for utøverne her og nå – men også for at flere holder seg aktive hele livet, sier Frode Ø. Balchen, salg- og markedssjef i Mizuno Norge AS.
– Det verdimessige standpunktet «helse foran prestasjon» er noe vi ønsker å identifisere oss med. Mizuno er veldig opptatt av å fremme idretten, men den må være sunn og bærekraftig – og der gjør Sunn Idrett en viktig jobb, fortsetter Balchen.
Mizuno er japansk multisport merke som utvikler et bredt spekter av sportsutstyr og klær. Med det nye samarbeidet ønsker Mizuno å komme enda tettere på sluttbrukeren.
– Sunn Idrett gjennomfører rundt 200 aktiviteter hvert år, hvor tusenvis av deltagere fra forskjellige deler av idretten er til stede. Dette er selvsagt interessante arenaer for oss å være synlige på, sier Balchen.
Avtalen åpner for både interne- og eksterne aktiviteter. Kompetanse skal deles begge veier.
– Dette er også en avtale vi kommer til å nyte godt av internt. Vi trenger alle bedre kunnskap om kosthold og i Mizuno er det flere aktive idrettsutøvere – så vi ser frem til å lære av Sunn Idrett, avslutter Balchen.